دانلود پایان نامه
  • ویژگیهای پیام های تبلیغاتی در بنرها

تقریباً همان اصول حاکم برتدوین پیام تبلیغاتی در تدوین پیام در تبلیغات اینترنتی نیز حاکم است. ولی به دلیل برخی ویژگی های اینترنت، پیام تبلیغاتی در اینترنت (بسته به نوع هدف تبلیغاتی و نوع آگهی) خصوصیات دیگری نیز لازم دارد . به عنوان مثال در زیر برخی ویژگی های پیام تبلیغاتی در بنرها آمده است:

  • استفاده از انیمیشن: استفاده از انیمیشن باعث افزایش جذابیت بنر شده و ضمن جلب تعداد بیشتری از مخاطبان تا حد قابل توجهی افزایش نرخ کلیک بر روی بنر را موجب می شود .
  • استفاده از رنگهای روشن: استفاده از رنگهای آبی ، زرد و سبز در بنرها و آگهی های تبلیغاتی ، میزان کلیک را افزایش می دهد .
  • قرار دادن مزایایی برای کلیک بر روی بنر: برای این منظور می توان سوالی را در آگهی خود مطرح کرد که پاسخ سوال را مخاطب می باید با کلیک کردن روی بنر و در سایت مورد نظر بیابد . مثلاً آیا می خواهید ترافیک سایت شما افزایش یابد ؟
  • بین بنر و صفحه خاصی از سایت خود ارتباط برقرار کنید:زمانی که افراد روی یک بنر کلیک می کنند انتظار دارند به صفحه خاصی که اطلاعات بیشتری راجع به آن آگهی دارد راهنمایی شوند . لذا باید آگهی خود را به صفحه ای که اطلاعات تکمیلی در آن قرار داده شده است پیوند دهیم .
  • آگهی خود را به طور مرتب تغییر دهید: تحقیقات نشان می دهد معمولاً آگهی ها پس از دو هفته میزان کلیک خود را به طور قابل ملاحظه ای از دست می دهند .
  • اندازه فایل: فایل های کوچکتر برای انتشار مناسب تر هستند . چرا که این فایل ها قبل از فایل های سنگین تر نمایش داده می شوند و به این ترتیب از شانس بیشتری برای مشاهده شدن بهره مند می شوند .
  • استفاده از فونت هایی که مخاطبان هدف قادر به خواندن آن باشند: از فونت هایی استفاده شود که مخاطبان قادر به خواندن آن باشند . این امر در خصوص فونت های فارسی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • استفاده از اندازه های استاندارد: استفاده از اندازه های استاندارد بنر می تواند امکان تبادل بنر را برای سفارش دهنده بنر فراهم آورد.

2.1.2.     موتورهای جستجوگر

پایگاه های اینترنتی که کاربران میتوانند از آنها برای جستجوی مطالب در اینترنت استفاده کنند. این موتورها، بعد از آن که کاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم جستجو وارد می کند، لیستی از پایگاههای اینترنتی که در بردارنده ی موضوع جستجو شده کاربر هستند برای او جمع آوری می کند. مکانیسم عمل موتورهای جستجو به دو روش انجام می شود:

  • این پایگاه ها با استفاده از برنامه های نرم افزاری خاص که به طور خودکار اینترنت را جستجو می کنند که اینترنت را بطور روزانه جستجو کرده و بانک اطلاعاتی خود را به روز می کنند و معمولا این امکان به دارندگان پایگاههای اینترنتی داده می شود که مشخصات خود را به بانک اطلاعاتشان اضافه کنند.
  • تعداد دیگری از پایگاه ها با استفاده از روش های دستی، پایگاههای موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده و بعد از ارزیابی هر یک را در دسته بندی های خاص در بانک اطلاعات خود که از قبل طراحی کرده اند، قرار می دهند. این پایگاهها نیز همانند دسته اول، به دارندگان پایگاههای اینترنتی این امکان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانک اطلاعات آنها اضافه کنند. البته این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه کردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی کرده و در صورت تائید، آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه میکنند.

نحوه ارزیابی از طریق دو دوسته ی مذکور از موتورهای جستجو می تواند به دو صورت زیر باشد:

  • روش مجانی: موتورهای جستجو معمولا پایگاه های اینترنتی را طبق کلیدواژه هایی که صاحبان آنها برایشان در نظر گرفته و آنها را براساس این کلمات ثبت کرده اند جستجو می کنند و هنگامی که کاربری کلمه ای را وارد فرم مخصوص جستجو می کند، موتورهای جستجو به بانک اطلاعاتی خود رجوع کرده و لیستی از تمام پایگاههایی که تحت همان عنوان دسته­بندی شده­­اند را برای کاربر نمایش می­دهند، و به این دلیل انتخاب کلید واژه­های مناسب برای پایگاه اینترنتی می­تواند شانس امدن نام پایگاه اینترنتی در رتبه­های اول لیستی که به کاربر نشان داده می­شود را بالا می­برد.
  • روش پولی : دراین روش شرکتها می­توانند در ازای پرداخت مبالغی به موتورهای جست­وجو  از آنان بخواهند تا درصورت جستجوی کلید واژه­ی خاصی توسط کاربر ، پایگاه اینترنتی انها و یا بنر شرکت در لیست نشان داده شده به کاربر قرار گیرد. ( گرامی، 1382)

بسیاری از موتورهای جست­وجو این امکان را به شرکت ما می­دهند تا ادرس وب­سایت خود را بطور رایگان در فهرست خود ثبت نمایند و از ان پس ادرس وب­سایت انها براساس کلمات کلیدی و موضوع بطور خودکار در نتایج جست­وجوها ظاهر شوند.

دانلود پایان نامه