آوریل 13, 2021

متن کامل پایان نامه : تاثیر شارژ فوری خودرو الکتریکی در کنترل فرکانس ریز شبکه در حالت جزیره ای

شارژ فوری:

هنگامی که زیر ساخت­های لازم برای اجرای بحث پاسخ تقاضا فراهم نباشد، مصرف کننده تمایلی به تغییر زمان شارژ خودروی برق خود ندارد. بنابراین مصرف کننده به محض رسیدن از محل کار به خانه، خودروی خود را به شارژ می­زند. از قضا بازه­ی زمانی بازگشت به خانه با پیک بار انطباق داشته و بدین ترتیب افزایش پیک بار به وجود می­آید.

ب: شارژ با تاخیر زمانی: یک راه حل ارزان و ساده برای به تعویق انداختن شارژ باتری خودروها این است که از یک تایمر استفاده شود تا هنگامی که مصرف کننده به خانه مراجعت می نماید، خودروی خود را به برق بزند اما شروع فرآیند شارژ با یک تاخیر زمانی که توسط تایمر تنظیم      می­شود، از ساعات پیک به ساعات غیر پیک تغییر نماید. در [۴۵] اشاره شده است که بهره­وری این روش هنگامی بیشتر می­شود که مصرف کنندگان زمان تاخیر یکسانی را برای شارژ خودروی خود در نظر نگیرند.

ج: شارژ با مدیریت بهره بردار ناوگان[۱] : در سناریوی آخر، بهره­بردار ناوگان یا تجمیع کننده[۲] مسئولیت تعیین نحوه شارژ خودروها را عهده­دار می­شود. خواسته های مالک خودرو برای نحوه شارژ باتری وسیله نقلیه­اش از طریق مفاد قراردادی که با بهره­بردار ناوگان یا تجمیع کننده منعقد نموده است، لحاظ می­شود. هرگاه خودروی الکتریکی به شبکه وصل شود، تجمیع کننده یک برنامه ی شارژ برای خودرو در نظر می­گیرد که از زمان اتصال آغاز و تا زمان تخمینی انفصال از شبکه تداوم       می­یابد.

آنچه تاکنون ذکر شد به شارژ هماهنگ خودروهای الکتریکی بر می­گردد که با هدف کاهش اثرات نامطلوب این نوع بارها بر شبکه قدرت صورت می­گیرد. اما خودروی الکتریکی می­تواند اثرات مطلوب دیگری برای شبکه فراهم آورد. از جمله آنکه خودرو می تواند در ساعات کم باری که قیمت برق ارزان است، برق را در باتری خود ذخیره نموده و در ساعات پرباری که قیمت برق بالاست، آن را به شبکه تحویل دهد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

 

 

۲-۱۰-۳ فرصت­ها و چالش­های اتصال خودروی الکتریکی به شبکه

بر طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است، در طی ۲۵ سال آینده، تقاضای جهانی انرژی با رشد پنجاه درصدی روبرو خواهد شد. بخش قابل توجهی از این انرژی در حوزه حمل و نقل مصرف شده و از طرف دیگر این حوزه یکی از مهم ترین منابع تولید و انتشار گازهای گلخانه ای است [۴۶]. به همین دلیل معلوم می­شود که چرا خودروهای الکتریکی به عنوان یک راه حل گریزناپذیر برای زندگی بشر و آینده محسوب می گردند.

موسسه تحقیقات توان الکتریکی، در گزارش خود در سال ۲۰۰۷ به نقش خودروهای الکتریکی در کاهش گازهای گلخانه­ای اذعان داشته و عنوان کرده است که گرم شدن کره­ی زمین بر اثر گاز خروجی از خودروهای متعارف از جمله دلایلی است که منجر به لزوم حرکت به سمت استفاده از خودروهای برقی می شود [۴۷]. گزارش [۴۵] اعلام نموده چنانچه یک خانواده دانمارکی بخواهد یک خودروی الکتریکی به لوازم خود اضافه کند، هر سال ۵۶ درصد مصرف برق را افزایش داده است. لذا با فرض اینکه ۲۵ درصد از خودروهای شخصی از نوع خودروی برقی باشند، مصرف برق بخش خانگی در دانمارک افزایشی بین ۱۱ تا ۱۴ درصد را تجربه خواهد نمود.

[۱] Fleet Operator

[۲] Aggregator

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *