روش­ تبلیغات اینترنتی،پایان نامه درباره اعتماد و تبلیغات اینترنتی

دانلود پایان نامه
  • انواع روش­های تبلیغات اینترنتی

حنفی زاده و بهبودی (1388) در مورد انواع روش­های تبلیغات اینترنتی بحث می­نمایند، آنها بیش از 20 نوع از روش­های متداول تبلیغ اینترنتی را نام برده و در مورد آنها به تفصیل شرح می­دهند، عمده روش­های نام برده شده عبارتند از:

  • بنرها: متداول­ترین روش تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند. بنر یک صفحه گرافیکی به عرض 2/1 سانتی متر تا 5/2 سانتی متر و طول 5/12 تا 5/15سانتی متر می­باشد، که با مقیاس پیکسل مورد ارزیابی و محاسبه قرار می­گیرد. یک بنر معمولا حاوی نام شرکت، نام محصول و یک پیام کوتاه از طرف تبلیغ کننده برای مشتری بالقوه است. هدف بنر، ترغیب بازدید کننده برای کلیک کردن روی تبلیغ است تا به این وسیله بازدید کننده را به وب سایت اصلی منتقل نماید.
  • پاپ آپ و پاپ آندر[1]: یکی از مشهورترین اشکال تبلیغات اینترنتی پاپ آپ­ها هستند. پاپ آپ­ها که بعضا از آنها به عنوان پاشنده تبلیغ[2] یاد می­شود، نوعی از تبلیغات اینترنتی هستند که به طور خودکار در پنجره جدید بر روی مرورگر ظاهر می­شوند. این گونه از تبلیغات در جلوی صفحه­ی باز شده وب قرار می­گیرند و خود را نمایش می­دهند. پاپ آندرها در زیر صفحه باز شده قرار دارند و به محض بسته شدن صفحه جاری نمایان می­گردند.
  • تبلیغات بر روی ایمیل[3]: قبل از ظهور صفحات وب در اینترنت، ایمیل به عنوان شکل نوینی از ارتباطات مطرح شده بود و به همین جهت طرفداران بسیاری برای خود یافته بود. تبلیغات بر روی ایمیل­ها تبلیغات تجاری را دربرمی­گیرد که در آنها بازاریابان و بازرگانان اطلاعات مربوط به محصول یا خدمت خود را به آی دی آدرس ایمیل­های مشتریان بالقوه خود می فرستند. پیام فرستاده شده بر روی ایمیل افراد می­تواند حاوی تصویر، انیمیشن و کلیپ­های تصویری باشد که مشتری در صورت علاقه­مندی به محصول یا خدمت جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کند.
  • تبلیغات در موتورهای جستجو[4]: اکثر موتورهای جستجو به شرکت اجازه می­دهند آدرس اینترنتی شرکت­شان را در موتور جستجوی آنها ثبت نمایند. مزیت ثبت آدرس اینترنتی در موتورها از جنبه تبلیغات مهم است. زیرا رایگان است و هر کسی می تواند یک آدرس اینترنتی را در یک موتور جستجو ثبت نماید و از طرفی کاربرانی که در جستجوی، محصول یا خدمت شرکت خاصی هستند، می­تواند یک لیست از تولیدکنندگان آن محصول یا ارائه­دهندگان آن خدمت دریافت نمایند.
  • تبلیغات ویدیویی[5]: همان­طوری که قابلیت پخش برنامه­های ویدیویی از تلویزیون، تلفن همراه، و حتی بازی­ها انتقال یافته است، این انتقال برنامه­های ویدیویی، تبلیغات ویدیویی را نیز به همراه خود منتقل کرده است. با اینکه امروزه حساب­های تبلیغات ویدیویی آنی تنها صاحب بخش کوچکی از بودجه­های تبلیغاتی هستند، این امکان برای تبلیغ­کنندگان فراهم شده است که از انحصار تبلیغ ویدیویی تلویزیونی رهایی یابند.
  • باتن ­ها[6]: این نوع از آگهی­های تبلیغات مربع­های 50 * 50 پیکسلی هستند که اکثرا در قسمت­های انتهایی صفحات وب دیده می­شوند. این نوع از تبلیغات اینترنتی می توانند قابل کلیک باشند یا فقط برای معرفی محصول/خدمت و نشان تجاری به کار روند.
  • اسکای اسکریپر[7]: این نوع از تبلیغات اینترنتی تقریبا “شبیه به بنرها” هستند با این تفاوت که کشیده­تر و باریک­ترند و طرز قرار گرفتن این گونه از اشکال تبلیغ اینترنتی در صفحات وب به صورت عمودی و در سمت راست یا چپ صفحه می­باشد، به همین دلیل است که آنها را آسمان خراش می­نامند.
  • تبلیغات در اتاق­های گفتگو[8]: اتاق­های گفتگو به علت اینکه یک مکان مشترک هستند، و به این دلیل به وجود آمده­اند که مکانی برای بررسی مشکلاتی از قبیل سوالات پزشکی، فنی و … درباره محصول خریداری شده و همچنین مکانی برای تسهیم عواطف و تبادل اطلاعات باشند، از این روی می­توانند مکان مناسبی برای تبلیغات باشند.
  • درون شبکه­ای ها[9]: تبلیغاتی هستند که درون مرورگر پنجره باز قرار دارند و وقتی کاربر از صفحه­ای به صفحه دیگر حرکت می­کند قبل از اینکه صفحه بارگذاری شود نمایان می­شود و با بارگذاری صفحه از بین می­رود. این نوع از تبلیغات متعلق به خانواده پاپ آپ­ها هستند.
  • تبلیغات متحرک[10]: یا تبلیغات تغییرپذیر تبلیغاتی هستند که بسیار از اندازه­های طبیعی ذکر شده برای شکل­های تبلیغی بزرگترند و محتوای آنها به طور مداوم در طول نمایش تغییر می­کند. این گونه تبلیغات مانند تابلوهای الکترونیکی استادیوم­ها و یا بیل بردهای کنار خیابان هستند که در جهت معرفی گروه خاصی از محصولات به طور مداوم محتوای آنها تغییر می­کند.
  • ارلگ[11]: این نوع تبلیغات از ترکیب دو واژه ایر به معنی شنیدن و لاگ به معنی دسته به وجود آمده است. این نوع از تبلیغ اینترنتی به وسیله برنامه گیف تهیه می­گردد که قابلیت پخش عکس­هایی همراه با صوت را دارا می­باشد.
  • تبلیغات حامی­گری[12]: یک شکل غیرمستقیمی از تبلیغ است که به سازمان­ها اجازه می­دهد تا بازاریابی و تبلیغ را بواسطه پیوند با محتوای کلیدی اجرا نمایند. این شکل از تبلیغات به عنوان بخشی از محتوای کلیدی  یک صفحه وب یا بخشی از یک فهرست حمایت کننده نمایان گردد. کاربران با کلیک نمودن بر روی این پیوندها به وب سایت مورد نظر تبلیغ­کننده منتقل می­شوند. از مزایای این نوع تبلیغ می­توان به فضای کمی که اینگونه از تبلیغات اشغال می­کنند اشاره نمود.
  • تبلیغات طبقه­بندی شده[13]: این دسته از اشکال تبلیغات اگرچه از نظر میزان شناخت برای مصرف­کنندگان در رتبه پایینی قرار دارند، اما طبق آمار اداره تبلیغات تعاملی صاحب 17% از بازار تبلیغات صورت پذیرفته در سال 2007 می­باشند. این گونه تبلیغات بیشتر در روزنامه­ها و مجلات آنی دیده می­شوند.
  • فوق­اتصال­ها[14]: فوق­اتصال­ها در بیشتر موارد به یک فوق متن[15] متصل هستند و در واقع کلمه، اصطلاح و یا در بعضی اوقات نمودار که به کاربر این امکان را می­دهند تا با یک کلیک به وب سایت تبلیغ­کننده منتقل شوند. فوق­اتصال­ها از این جهت که جای کمی می­گیرند و در درون متن جاسازی می­شوند یا به عبارت دیگر متون پیوندی هستند شبیه به تبلیغات حامی­گری هستند، با این تفاوت که از نظر تعداد، محدودیتی ندارند، در هر جای صفحه می­توان آنها را جای داد و مهمتر اینکه، فوق متنی یا همان هایپر لینک­ها یک تبادل تبلیغی بین وب­سایت­های مشهور هستند.

[1]. Pop-up & pop-under

[2]. Ads spawning

[3]. E-mail advertising

[4]. Search engine

[5]. Video advertising

[6]. Button

[7]. Skyscrapers

[8]. Chat rooms

[9]. Interstitial

[10]. Transition

[11]. Earlug

[12]. Sponsorship

[13]. Classified

[14]. Hyperlinks

[15]. Hypertext

دانلود پایان نامه