نمرات بازی Sekiro: Shadows Die Twice منتشر شد؛ لذت شینوبی بودن

نوامبر 15, 2019 0 By edame

فرام سافتور تو یه حرکت غافل گیر کننده جدیدترین محصول خود، یعنی بازی Sekiro: Shadows Die Twice رو در جریان کنفرانس مایکروسافت معرفی کرد. این اتفاق در حالی رخ می داد که استودیو نامبرده در سالای گذشته همکاری نزدیکی با سونی داشته و حتی یه بازی انحصاری هم واسه پلی استیشن ۴ ساخته بود.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice برخلاف عناوین قبلی فرام سافتور در سبک مهیج ماجراجویی ساخته شده. داستان این بازی که در دوران سنگوکو (دوران جنگای داخلی و آشوبای اجتماعی در ژاپن) جریان داره و نشون دهنده یه مبارز با نام سیکروه که قسم خورده تا تحت هر شرایطی از ارباب ۱۰ ساله خود مراقبت کنه.

سیکرو در جریان یکی از نبردهای بازی Sekiro: Shadows Die Twice دست خود رو از دست میده و ارباب جوون هم به وسیله شخصیت شرور داستان گروگان گرفته می شه. سیکرو که ول شده بود تا از خونریزی بمیرد، در آخر نجات یافته و تصمیم میگیره تا به کمک مربی خود که با نام The Owl شناخته می شه، ضمن نجات دادن ارباب انتقام شکست خود رو هم بگیره.

با منتشر کردن بازی Sekiro: Shadows Die Twice در سراسر جهان، منقدان اجازه پیدا کردن تا نقدهای خود رو از جدیدترین ساخته استودیو فرام سافتور منتشر کنن. تا الان و با منتشر کردن ۳۳ نقد که همه اونا مثبت بودن، متای بازی به عدد۹۱ رسیده.

تلگراف، تنها سایتی بوده که بازی Sekiro: Shadows Die Twice رو بی اشکال دونسته و نمره کامل رو به اون داده. کامل هاگینز، نویسنده نقد، از بازی به عنوان تجربه ای بی رحم یاد کرده که این موضوع می تونه خوب یا بد باشه. هاگینز در ادامه به اجناس قبلی سازندگان، یعنی سری دارک سولز و بازی بلادبورن اشاره کرد و گفت با در نظر گرفتن اونا اینجور اندازه سختی واسه Sekiro قابل پیش بینی بود.

به نظر هاگینز، سیستم جایزه دهی این عنوان، بزرگترین نقطه قوت اون هستش؛ سیستمی که باعث می شه کاربران رقابتای طاقت فرسای بازی رو به جون بخرن و باسا رو یکی پس از دیگری شکست بدن.

برندین تیرل که واسه سایت معتبر IGN می نویسه، نمره ۹۵ از ۱۰۰ رو واسه بازی Sekiro: Shadows Die Twice در نظر گرفت. از دیدگاه تیرل، نسخه تکامل یافته فرمول همیشگی فرام سافتور در این عنوان مهیج و مخفی کاری استفاده شده که برابر انتظار روی دقت و مهارت تمرکز داره. اونم اینکه باور داره Sekiro آسون تر از سری بازیای سولزه اما بازم تجربه ای عجیب ارائه میده. تیرل، نبود رقابتای کاربر علیه کاربر (PvP) رو از نقاط ضعف بازی دونسته.

طبق صحبتای هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Sekiro: Shadows Die Twice، کاربران این آزادی عمل رو دارن تا مراحل رو برابر با سلیقه خود بگذرونه. یه کاربر علاقه ای به مبارزات نداره و بهتر می دونه با دور موندن از چشم دشمنان خود، یکی یکی اونا رو از پا در آورد.

تامور حسین، نویسنده سایت Gamespot، نمره ۹۰ از ۱۰۰ رو به بازی Sekiro: Shadows Die Twice داد. از نظر حسین، تعادل استادانه ای بین رویارویی با باسا و بخشای مهیج/مخفی کاری برقراره. حسین در مقاله بررسی خود، مبارزات غیر قابل تحمل اما هیجان انگیز، محیطای غنی و مکانیکای مخفی کاری رو از نقاط قوت بازی دونسته. اونم اینکه از بی رحمی بازی در بعضی موارد و هوش مصنوعی دشمنان در شرایط خاص گله کرده و از اونا به عنوان نقاط ضعف یاد کرده.

دیگه سایتی که بازی Sekiro: Shadows Die Twice رو لایق نمره ۹۰ از ۱۰۰ دونسته، Game Informer بوده. دنیل تاک که وظیفه نوشتن نقد رو رو دوش داشته، از این بازی به عنوان سفری رقابت برانگیز در دنیای عجیبپ یاد کرده که کاربر رو مجبور می کنه تا در مبارزات به مهارت بالایی برسه.

تاک نظر مشابهی با کامل هاگینز داشته و سیستم جایزه دهی بازی رو دلیلی می دونه که کاربر رو به پیشبرد داستان جهت میده. تاک هم اینکه از Sekiro به عنوان یکی از سخت ترین بازیا دونسته و تجربه اونو به طرفداران ماجراجویی و کشف پیشنهاد کرده.

گَرِت دریک که واسه سایت COGconnected می نویسه، ضمن دادن نمره ۸۸ از ۱۰۰ به بازی Sekiro: Shadows Die Twice، گیم پلی اونو نسخه بهتر شده سری دارک سولز و بلابورن می دونه. دریک در نقد خود به تشویق از سیستم مقابله رقابت برانگیز و لذت بخش، مکانیکای جابجایی در محیط، گرافیک هنری قشنگتر و چگونگی داستانسرایی پرداخت.

Sekiro اما از دید دریک بی عیب و مشکل نبود. اون در بخش دیگری از مقاله خود هوش مصنوعی ضعیف و چند ایراد گرافیکی جزئی رو در لیست نقاط ضعف قرار داد. مهم ترین نقطه ضعف بازی از دید دریک اما سیستم مخفی کاری اون بوده که حرف تازه ای واسه گفتن نداشته و تنها شامل مکانیکایی می شه که قبل از این در عناوین دیگه استفاده شده بودن.

۸۰ از ۱۰۰ کمترین نمره ای بوده که به بازی Sekiro: Shadows Die Twice داده شده و کوین دانزمور، یکی از ۲ منتقدی که بود اینجور نمره ای رو واسه جدیدترین ساخته فرام سافتور در نظر گرفت. اون که واسه سایت Hardcore Gamer می نویسه، نبود تنوع در اسلحه ها رو یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازی می دونه. اون در ادامه اضافه کرد دست مصنوعی سکیرو که وسایل مختلفی داره، تا حدودی این ضعف رو جبران کرده.

IGN ژاپن هم نمره ۸۰ از ۱۰۰ رو به Sekiro داد. از دید نویسنده این سایت، تنوع پایین دشمنان و هم اینکه تنوع پایین در محیطای بازی، دو نقطه ضعف اساسی این عنوان هستن. این نویسنده در عین حال به تشویق از مکانیکای مخفی کاری و سیستم مقابله با شمشیر پرداخت.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice الان واسه سه پلتفرم پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و پی سی در دسترسه.