Skip to main content

خبر اول رو با گالری ایران شهر شروع می کنیم که این روزا میزبان تابلوای نقاشی جذاب حسین ماهره.

ایران شهر و مانیومنت

نگارخانه ایران شهر، یکی از فعال ترین نگارخانهای تهرانه که در تابستون داغ ۹۵ هم فرصتای داغ هنری واسه عاشقان گالری گردی جفت و جور کرده. این بار، تابلوهای محمد حسین ماهر در برابر دید بازدید کننده گان محترم  قرار داره و مجموعه آثار ایشون به شکل MONUMENT معرفی شده که به نظر می رسه سبک خاصی در نقاشی رو واسه عاشقان این هنر به تصور کشیده. مانیومنت ماهر، از جمله نمایشگاه های تکی این هنرمند نقاش ایران هستش که تا ۱۹ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۰ عصر، دایره . ایران شهر  در نشانی  خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی) خیابان سپند پلاک ۶٩ واقع شده.

نگارخانه صا و نمایشگاه آواز بی صدا

از نگارخانه ایرانشهر به نگارخانه صا میریم. جایی که تابلوهای نقاشی هنرمندان جوون کشورمون، رویا محمد بها پذیرای بازدید علاقمندان به هنر قشنگتر و جذاب نقاشی آبرنگ قرار داره.
واسه مشاهده جدید ترین آثار هنری خانوم محمد بها تا روز جمعه این هفته فرصت دارین تا به نگارخانه صا به نشانی پاسداران، بوستون هشتم شماره ۱۳۴ مراجعه کنین.

گالری نگر با وقتی کسی نیس!

وقتی کسی نیس عنوان نمایشگاه تکی نقاشی فرشته خالقیه که از جمعه هفته پیش گشایش شده و تا امروز هم پذیرای بازدید علاقمندان میشه. نقاشیای رنگ روغن این هنرمند جوون فرصتی واسه آشنا شدن با این روش نقاشیه. خانوم خالقی درباره تابلوای نقاشی اش و اسمی که واسه نمایشگاه تکی خود انتخاب کرده میگه:

نگارخانه نگر رو در نشانی قیطریه، خیابون روشنایی، کوی دل آروم، شماره ۳۴ مراجعه کنین. قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابون روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳٫ ب

نگارخانه پلتفرم ۲۸ و نمایشگاه خیلی خاص

نگارخانه پلتفرم ۲۸ این روزا میزبان آثاری از دو هو سو، هنرمند کره جنوبیه. این بار، نگارخانه پلتفرم ۲۸ فضا جدیدی رو واسه  عاشقان گالری گردی در تابستون داغ ۹۵ جفت و جور کرده تا با آثار یکی از هنرمندان کره ای آشنا شن.

پلتفرم ۲۸ فصل تابستونی خود رو با مروری بر «خونه پوشیدنی» و تحت موضوعیت «زندگانی خونگی» شروع کرد.
با در نظر گرفتن مرز کم رنگ شده بین فضاهایی خصوصی و عمومی و نفوذ روشن فضاهای شخصی در میدونای عمومی، نمایشا و کارگاهامون در این فصل اهمیت فضای شخصی رو به سوال گذاشته و بر اهمیت نیاز آدم معاصر در حمل عادات و کیفیت هاى محیط خانگى در خارج از این حیطه تاکید داره.

زیربنای آثار «دو هو سو»، فیگورهای ذهنی و طرح‌های معمارانه‌ییه که برگرفته و ملهم از تاریخ زندگی شخصی خودشه. آثاری که بیشتر از هرچیز به روبرو شدن هنرمند با مرزهای سست و متغیر میان فضای عمومی و فضای شخصی، و هم مفاهیمی چون هویت جهانی، فضا، آوارگی، حافظه و خاطره و بی‌مکانی می‌پردازند.

دو-هو سو متولد سئول کره‌جنوبی‌ است و خیلی از تجربیات شخصی اون، مانند مکان ‌هایی که در اونا زندگی کرده‌ است – خونه‌ی کودکی‌اش (یه خونه‌ی سنتی کره‌یی)، خونه‌ی دانشجویی رودآیلند که دوران دانشجویی‌اش رو در اون سپری کرد و آپارتمون اون در نیویورک در شکل‌گیری آثار اون نقش مهمی داشته ‌ان.

با اینحال که «سو» هنرمندی فیگوراتیو نیس ولی فیگور در آثار اون حضور داره، در گوشه‌یی به کمین نشسته و در اولین فرصت بیرون می‌جهد و خود رو در میان اشکال ذهنی و ظاهری اثر به نمایش می‌گذارد.

نوشته دیگر :   با انسان هایی که مرموز ترین و خارق العاده ترین توانایی ها را دارند آشنا شوید

نگارخانه پلتفرم ۲۸ در خیابون انقلاب دروازه دولت خیابون خاقانی واقعه و تا ۲۲ مرداد پذیرای بازدید علاقمندان به هنر معماری میشه. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی http://www.platplusforms.com مراجعه کنین.

گالری هما و کلکسیونه تابستانه

اگه دوست دارین کلکسیون تابستانه گالری هما رو ببینین، از امروز تا ۲ شهریور فرصت دارین به این نگارخانه مراجعه کنین. نگارخانه هما تلاش کرده تا کلکسیون تابستانه ای که مجموعه از آثار هنری هنرمندان جوون کشورمون در این گالری بوده رو در برابر دید عاشقان گالری گردی و هنر معاصر بذاره. این نگارخانه در نشانی خیابون کریم خان زند، خیابن سنایی، کوی چهارم غربی شماره ۸ قرار داره.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی اینترنتی به نشانی http://www.homaartgallery.com مراجعه کنین.

گالری فرهنگسرای نیاوران دو

گالری فرهنگسرای نیاوران ۲ تا  ۱۵  مرداد  پذیرای بازدید علاقمندان به آثار هنری یه نقاش جوون به نام میترا داور پناه س. این نقاش درباره آثارش گفته که طبیعت بزرگترین الهام بخش ایشون در آثارش بوده و ازموضوعات خشن ،بی عدالتی و نابسامانیای انسانی دوری می کنه.

اون گفته بود که در نقاشی هاش، می خواد زیباییای طبیعت رو به تصویر کشیده و مثبت گرایی رو القا کنه.

میترا داورپناه که آثارش رو درگالریای ونکوورکانادا،سیاتل آمریکا ،و گالری دریا بیگی تهران درسال ۹۲ واسه علاقمندان به نمایش گذاشته بود، در مورد نمایشگاه نیاوران گفت:دراین نمایشگاه ۲۲ اثر دردید مخاطبان قرارمی گیرد ،بخشی ازاین آثاربرای فروش عرضه شده ،که قیمتی بین چهار تا بیست میلیون داره .  درگالری فرهنگسرای ۲ نیاوران ، ازساعت ١٠ صبح الی ٢١ و روزای تعطیل ازساعت ١۴ تا ٢١ واسه بازدید عموم دایره.

واسه اگاهی از برنامه های جور واجور فرهنگسرای نیاوران به نشانی http://www.fniavaran.ir مراجعه کنین.

موزه عکسخانه شهر

اگه  عاشق عکسای قدیمی دوران مشروطه هستین، موزه عکس خونه شهر  تا ۱۹ مرداد، پذیرای بازدید عاشقان عکسای تاریخ معاصر ایرانه. عکس‌های قدیمی دوران مشروطه در موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر ۵۰ قطعه از عکس‌های قدیمی مربوط به دوران مشروطه در موزه عکسخانه شهر به مناسبت صد و دهمین سالگرد انقلاب مشروطه به نمایش گذاشته اشت. موزه عکس خونه ایرونی  تخصصی ترین موزه ایران در هنر عکاسی هستش.

این عکس‌ ها از مجموعه موزه‌ی عکسخانه برگزیده شده ‌ان و به نمایش عمومی در اومده. در سال ‌های قبلی هم موزه عکس خونه به مناسبت مشروطه نمایشگاه ‌های متفاوتی طراحی کرده. امسال هم به مناسبت یه‌ صدو دهمین سالگرد انقلاب مشروطه بخشی از عکس‌ های قدیمی این دوران از مجموعه موزه خارج شده‌ان و به نمایش گذاشته می شن.
 زمان بازدید شنبه تا چهارشنبه از ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنج شنبه ۹ تا ۱۳ میشه. نشانی موزه عکسخانه شهر؛ میدون هفتم تیر، خیابون بهارشیراز، ضلع جنوب غربی میدون بهارشیراز، بوستون بهارشیراز اعلام شده.

گالری W01 و نمایشگاه پیاده روی

نیکزاد نجومی با گالری دابلیو صفر یه این روزا نمایشگاه پیاده روی رو در دید علاقمندان به گالری گردی در  تهران قرار داده.

گالری دیلیو صفر یه فصل تابستون خود رو با نمایش یدونه اثری از نیکزاد نجومی با عنوان «پیاده روی» شروع میکنه. این نمایش تا ۲۰ مرداد ادامه داره.
گالری شنبه ها تعطیله. این گالری که کوچیک ترین گالری تهران نام گرفته در خیابان انقلاب، دروازه دولت، خیابان خاقانی، پلاک ۲۸ در دسترس میشه.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر به نشانی http://www.window-one.com مراجعه کنین.