Skip to main content

از وقتی که صنعت سینما به وجود اومده و بوجود اومده، بازیگران سرشناس زیادی جلوی دوربین رفته ان. از جمله اونا میشه به مارلون براندو و کلینت ایستوود اشاره کرد.
زندگی هنرپیشها معمولا پر حاشیه و پر سر و صداست و کوچیک ترین نکات هم خبر ساز شده و واسه رسانه ها سوژه بوجود میاره.

شاید امروزه بازیگران جوون و با استعدادی مانند لئوناردو دی کاپریو در کانون توجه قرار داشته باشن، اما بعضی چهره ها بسیار قدیمی تر هستن و سابقه زیادی در سینما دارن.

یکی از بهترین مثالا در این مورد، رابرت دنیرو اسطوره بازیگری آمریکاست. ایشون یکی از بهترین هنرپیشهای تاریخ هستش و تا حالا نقشای موندگار زیادی بازی کرده.

کسب جوایز زیاد و نامزدی در خیلی از جشنواره ها، فقط بخشی از افتخارات آقای دنیرو هستن. شاید بشه بهترین کار اونو بازی در فیلم «پدرخوانده: بخش دوم» دونست که براش جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد رو به ارمغان آورد.

با وجود اون که زندگی رابرت دنیرو بارها مورد توجه رسانه ها قرار گرفته، اما نکاتی درباره اون هست که کمتر کسی اونا رو شنیده. ما در این مقاله می خوایم اونا رو واسه شما بگیم.

۱- اوایل زندگی و خونواده

رابرت دنیرو در ۱۷ آگوست سال ۱۹۴۳ در منهتن نیویورک به دنیا اومد. والدین اون ویرجینیا ادمیرال و رابرت دنیروی بزرگ نام داشتن و که هردو در مورد نقاشی و هنر فعالیت می کردن.

۲- تربیت به روشی عجیب

پدر و مادر ایشون وقتی که آقای دنیرو فقط سه سال داشت، از همدیگه طلاق گرفتن. اون در کنار مادرش بزرگ شد، اما بیشتر وقت خود رو با پدر خود می گذرونه و به دیدن فیلم با اون علاقه زیادی داشت. وقتی که اونا در کنار هم بودن، وقتشون رو به این کار اختصاص می دادن.

۳- سوابق تحصیلی

رابرت دنیرو به مدرسه خصوصی مک بِرنی رفت و بعدا به مدرسه رودز مراجعه کرد.
به هر حال اون هیچ وقت نتونست تحصیلاتش رو تموم کنه.

۴- بابی میلک

دوستان آقای دنیرو به خاطر ظاهر رنگ پریده ای که داشت، به اون لقب «بابی میلک» داده بودن و ایشون بیشتر با این نام میشناختنش.

۵- کسب موفقیت در ۲۰ سالگی

اون در سال ۱۹۶۳ در اولین فیلم خود به نام «جشن عروسی» بازی کرد، اما فیلم شش سال بعد به نمایش درآمد. در سال ۱۹۷۳، دنیرو تونست با بازی در نقش یه بازیکن بیس بال در حال مرگ در فیلم «طبل رو آهسته بزن» نظرات رو به سمت خود جلب کنه.

۶- نقطه عطف

رابرت دنیرو در سال ۱۹۷۴ با بازیِ نقش ویتو کورلئونه در فیلم «پدرخوانده: بخش دوم»، خود رو به عنوان بازیگری سرشناس و با استعداد مطرح کرد و تونست جایزه اسکار رو به دست آورد. چند سال بعد اون در فیلم «راننده تاکسی» به اجرای نقش پرداخت و ماندگارترین کارکرد خود در دوران کاری اش رو رقم زد.

۷- زندگی شخصی

دنیرو در سال ۱۹۷۶ با دیان ابوت ازدواج کرد که حاصل اون یه پسر بود. اونا در سال ۱۹۸۸ از همدیگه جدا شدن. در سال ۱۹۹۷، اون با گریس هایتاور ازدواج کرد.
این زوج یه پسر داشتن اما دو سال بعد کارشون به جدایی کشید؛ هرچند که طلاق اونا هیچ وقت پایانی نشد و سال ۲۰۰۴ دوباره به هم ملحق شدن.

۸- کمال گرایی

اون این خصیصه رو از پدرش به ارث برده. دنیروی بزرگ نقاشی کمال گرا بود که به کوچیکترین جزئیات هم توجه می کرد و چندین بار کاراش رو مورد بررسی قرار می داد.

۹- دندونای به هم ریخته

رابرت دنیرو واسه بازی در فیلم «تنگه وحشت» ۲۰ هزار دلار به یه دندون دکتر پرداخت کرد تا دندون هاش رو به هم بریزه. ایشون بعدا مجبور شد پول بیشتری واسه برگردوندن اونا به حالت عادی خرج کنه.

۱۰- جنجال در فرانسه

در سال ۱۹۹۸ هنگام فیلمبرداری در کشور فرانسه، اون به خاطر فساد مورد بازخواست پلیس قرار گرفت. رابرت دنیرو اتهامات رو رد کرد و گفت که دیگه به فرانسه باز نمی شه.

۱۱- چیزای مورد علاقه سیاسی

ایشون همیشه از حزب دموکرات پشتیبانی کرده. دنیرو در سالای ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ از آدمایی مانند جون کری و باراک اوباما پشتیبانی کرده. اون حتی واسه انتخاب دوباره اوباما کمکایی هم جمع آوری کرد.

۱۲- اون آخرین کسی بود که جون بلوشی رو زنده ملاقات کرد

رابرت دنیرو در ساعت ۳ صبح روز ۵ مارس ۱۹۸۲، این کمدین سرشناس رو تو یه هتل ملاقات کرد و اونو در حال مصرف هروئین و کوکائین دید. عصر همون روز جسد جون بلوشی پیدا شد.
ایشون بر اثر اُوِردوز جانش رو از دست داده بود.

۱۳- دنیرو به عنوان صاحب رستوران

اون دو رستوران به اسمای «Ago» و «Nobu» داره.
ایشون هم اینکه همراه با فرانسیس فورد کاپولا و رابین ویلیامز، رستوران رابیکون رو اداره می کنه.

۱۴- زیاد شدن وزن واسه فیلم گاو عصبانی

دنیرو واسه فیلم گاو عصبانی تقریبا ۲۷ کیلوگرم اضافه کرد تا بتونه نقش شخصیت «جیک لا موتا» رو بازی کنه.
اون واسه این کار به خوردن اسپاگتی و بستنی روی آورد.

۱۵- همکاری با مارلون براندو

مارلون براندو و رابرت دنیرو همکاریای زیادی با همدیگه داشته و تونسته ان جوایز زیادی رو از اون خود کنن. اولین اونا به بازی دنیرو در نقش دوران جوونی ویتو کورلئونه برمیگرده.

۱۶- مشکلات سلامتی

دنیرو در سال ۲۰۰۳ دریافت که به سرطان پروستات گرفتار شده.
جراحی که ایشون در دسامبر همون سال انجام داد، موفقیت آمیز بود.

۱۷- بازیگری معتقد

رابرت دنیرو به خاطر اون که به برناردو برتولوچی واسه بازی در فیلمش تعهد داشت، نتونست اولین اسکار خود رو در سال ۱۹۷۵ دریافت کنه.

۱۸- الگوها

مونتگومری کلیفت، رابرت میچام و مارلون براندو، از اصلی ترین الگوهای رابرت دنیرو بودن. این مسئله در انتخاب نقشش هم به طور کامل نمایان بود.

نوشته دیگر :   با مواد غذایی طبیعی و در دسترس، ماسک خانگی درست کنید