Skip to main content

کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی نظارت بسیار دقیقی روی رسانه‌های کشور خود داره تا نکنه تصاویر یا اخباری از این کشور به بیرون مرزها درز کرده و مردم جهان از واقعیت‌های موجود در اون منطقه از دنیا باخبر شن.

البته برعکس این روند هم در کره‌شمالی اجرا می‌شه، یعنی هیچ خبر و تصویر و فیلم درست و مبنی بر واقعیت در اونجا منتشر نمی‌شه تا مردم در بی‌خبری مطلق بمونن تا نکنه به‌واسطه علم و باخبری، به شورش و قیام دست به کار شن.

با اینکه کیم‌جونگ‌اون با تسلیحات هسته‌ای و قدرت ارتش خود واسه جهانِ غرب در حال شاخ‌وشانه کشیدنه، اما روال عادی زندگی شهروندانش بسیار ناراحت‌کننده و دور از مهربانی به‌نظر می‌رسد. مردم در این کشور از کمترین حقوق بشری بهره مند هستن و بدون اجازه رهبر نمی‌تونن عادی‌ترین کارای زندگی خود رو به‌انجام برسانند. تا این حد بگیم که ساعت ۸ شب در کل کشور خاموشی زده می‌شه و مردم باید بخوابن!

با همه نظارت‌ها و کنترل‌‎های شدید و البته مجازات‌های بزرگ مثل اعدام مخالفان، اما بازم به‌صورت محدود تصاویری از زندگی روزمره در کره شمالی به بیرون درز پیدا می‌کنه که دیدن اونا خالی از لطف نیس.

واسه دیدن کره‌شمالیِ کیم‌جونگ‌اون از شما دعوت می‌کنیم تصاویر زیر رو از نظر بگذرونین.

زندگی بسیار تکراری، غم‌افزا و خالی از هیجان در کره‌شمالی: دخترکی که روی میله‌های پارکینگ در مقابل فروشگاه مرکزی در شهر پیونگ‌یانگ نشسته س.

پادشاهی منزویِ جهان، یکی از بسته‌ترین و محدودترین کشورای دنیا، با کم شدن شدید غذا در طول سال‌‎های گذشته مواجه شده.

کودکی کردن در کره‌شمالی بسیار دردناکه. خیلی از کودکان در مناطق دهاتی مجبور به کار در مزارع هستن. این پسرک در مزرعه Soksa-Ri در استان هانگایی جنوبی با بیلی در دست وایس تاده. (سپتامبر ۲۰۱۱)

سوءتغذیه تعداد گسترده‌ای از کودکان رو در کره‌شمالی تحت شرایط سخت قرار داده. تقریبا ۲۸ درصد از بچه‌های زیر ۵ سال در این کشور با مشکل رشد همراه هستن. در این عکس یه مرد کره‌ای رو می‌ببینن که تصاویری از کودکان مریض رو در دست گرفته. (دسامبر ۲۰۰۹)

تهیدستی و فقر در روستاهای کره‌شمالی بیداد می‌کنه. گمانه‌زنی می‌شه که به طور میانگین ۴۱ درصد از جمعیت این کشور، یا حدود ۱۰٫۵ میلیون نفر زیر خط فقر قرار دارن. در تصویر خانمی رو می‌ببینن که در میونه‌ی تابستون در کنار رودخانه پوتونگ نشسته و استراحت می‌کنه.

Xiaolu Chu، یکی از عکاسان Getty که در سال ۲۰۱۵ میلادی به کشور کره‌شمالی سفر داشته، گفته که مردم دهاتی شدیدا محتاج پول هستن و گدایی می‌کنن. در این تصویر پسربچه‌ای رو می‌ببینن که در ایستگاه قطار همهونگ درخواست غذا داره (اوت ۲۰۱۵)

هیچ آدم چاقی رو در کره‌شمالی نمی‌تونید پیدا کنین. همه مردم در این کشور لاغر و نحیف هستن. (اوت ۲۰۱۵)

با اینکه بیشترین مردم کره‌شمالی در فقر به‌سر می‌برند، اما تعداد محدودی از شهروندان در آپارتمون‌های چندین طبقه ساکن هستن. با اینکه این افراد هم بیشتر با کمبود برق و خرابی آسانسور دست‌وپنجه نرم می‌کنن. این آپارتمون در شهر پیونگ‌یانگ قرار داره.

نوشته دیگر :   با مواد غذایی طبیعی و در دسترس، ماسک خانگی درست کنید

دسترسی به اینترنت در کره شمال آماده نیس.
مردم به‌طور بسیار محدود امکان به کار گیری شبکه‌های کامپیوتری در مکان‌های مشخص و تحتِ کنترل مثل کتابخونه عمومی در پیونگ‌یانگ رو دارن.

یکی از مهمترین ویژگی‌های کره‌شمالی، نیروهای ارتشی اون هستش که رهبر این کشور دیکتاتوری تلاش در نشون دادن عظمت ارتش خود به جهانیان داره.

البته این عکس چهره دیگری از زندگی ارتش کره‌شمالی رو نمایش می‌دهد. سربازان این کشور بیشتر دچار سوءتغذیه یا مریض هستن و دلیلش هم کمبود غذا و تمرینات سخت ارتشیه. عکس در جولای ۲۰۰۹ در کنار رودخانه یالو گرفته شده.

در سال گذشته میلادی، وقتی یکی از سربازان کره شمالی قصد فرار از مرز و پناهنده شدن به کره‌جنوبی رو داشت، به ضرب ۵ گلوله زخمی شد اما در آخر موفق به فرار شد.
پزشکان متخصص کشور همسایه، هنگام درمان ایشون از وجود انگل‌های فراوون در بدن این شخص بشدت تعجب کرده‌ بودن.

کرم‌های انگلی در بدن این سرباز که حدود ۲۸ سانتی‌متر طول داشتن، نشون‌دهنده شرایط اسف‌بار زندگی و تغذیه در کره‌شمالی بودن. این کشور هنوز از سرگین انسانی واسه کوددهی مزارع خود استفاده می‌کنه و همین امر دلیل انتشار شکلای جور واجور میکروب، باکتری و انگله.

پناهندگی و فرار از این کشور داستان تازه‌ای نیس.
با اینکه تعداد کسایی که مبادرت به فرار می‌کنن در سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشت و به ۱۱۲۷ نفر رسید.

البته دلیل اصلی کاهش آمار فرار از کشور واسه رفتار بی‌رحمانه سربازان مرزیه. اونا موظفند فرد خطاکار و کسی که قصد خروج مخفیانه از کشور رو داره به ضرب گلوله از پای درآورند. در این تصویر، جای گلوله رو روی دیواری در نزدیکی مرز مشاهده می‌کنین که قرار بوده به شخص فراری اصابت کنه.

از دیگر دلایل کاهش تعداد فراری‌ها، کمپ‌های زندان‌های کره‌شمالیه. در این کشور، مردمی که از قوانین سرپیچی کرده و تخلف کنن محکوم به تحمل شرایط بسیار طاقت‌فرسا هستن.

زندانی‌ها در کمپ‌های بازپروری بیشتر گرسنگی کشیده و محکوم به انجام کارای سنگین و سخت هستن. شمار کمی از کسایی که از این کمپ‌ها جون سالم‌به‌در برده‌ان گفته‌ان که بازجویی در این زندان‌ها با شکنجه همراه س. تصویری از زندان‌های کره شمالی در دست نیس و اینا، عکس‌هاییه که از گوگل ارث بدست اومده.

سازمان ملل همیشه کره‌شمالی رو واسه مشکل حقوق بشر محکوم کرده. رئیس‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ هم پشتیبانی خود رو از قربونی‌های دولت کره‌شمالی رسما اعلام کرده.

جی‌سئونگ هو فردیه که تونست در سال ۲۰۰۶ میلادی با کمک چوب‌های‌ زیربغل فرار کنه.
ایشون از ظلم‌های زیادی که به شهروندان کره‌ای می‌شه گفته و بیان داشته که همیشه در این کشور گرسنگی کشیده و مورد آزار و اذیت پلیس‌های کشور خود قرار داشته.

چوب‌هایی که جی‌سئونگ هو با اونا از کره شمالی فرار کرد.

در آخر هم باید گفت، برخلاف چیزی که کیم‌جون اون مدعیه، هیچ‌گونه آزادی و اختیاری در کره‌شمالی حکمفرما نیس و مردم در فقر و بدبختی زندگی می‌کنن.